Badanie NPS jako wsparcie w biznesie

14 kwietnia

Właściciele firm często sięgają po rozwiązania, które pomogą rozkręcić ich biznes jeszcze bardziej. Sukcesu doszukują się w różnego rodzaju promocjach czy reklamach. Coraz więcej przedsiębiorców skłania się ku temu, aby sprawdzić jak w oczach klientów wypadła ich firma decydując się na badania rynkowe, nazywane inaczej badaniami NPS. 

Badanie NPS, czyli Net Promoter Score to badanie rynkowe, którego głównym zadaniem jest przedstawienie poziomu satysfakcji klienta. Aby podjąć działania mające na celu zwiększenie sprzedaży musimy wiedzieć w jaki sposób postrzegają i oceniają nas klienci. Badanie NPS przewiduje prawdopodobieństwo powrotu lub dalszego polecenia produktu, lub usługi. Jest to bardzo przydatny rodzaj badań, ponieważ pomaga nam podjąć działania zwiększające sprzedaż oferowanych usług. 

Wskaźnik NPS jest mierzony za pomocą podstawowego pytania zadawanego w badaniu rynkowym: Czy polecisz firmę ABC znajomym i rodzinie? Klient ma za zadanie ocenić swoje zadowolenie w skali od 0 do 10, gdzie 0 odpowiada najmniejszej chęci polecenia, natomiast 10 określa zadowolenie na najwyższym poziomie. W podsumowaniu badania możemy podzielić klientów na następujące grupy:

- od 1 do 6 - tzw. krytycy marki, czyli osoby niezadowolone z usług firmy,

- od 7 do 8 - tzw. osoby neutralne, nie mające konkretnego zdania na temat ocenianej firmy,

- od 9 do 10 - tzw. promotorzy, czyli osoby chętnie polecające usługi ocenianej firmy. 

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma wpasowała się w gusta klientów i aby Ci wracali zadowoleni. Nie od dziś wiadomo, że wszystkim nie da się dogodzić, ale warto zadbać, aby zdecydowana większość była na "tak" i polecała Nas innym osobom. Z badań NPS korzystają największe firmy świata, być może dzięki niemu odnoszą sukcesy. Warto zainwestować w inne rozwiązania niż promocja lub marketing, nasza firma na pewno nie straci, a może tylko zyskać.

Zobacz również

0 komentarze

Pisząc komentarz na blogu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.

Facebook

Instagram