Daj drugie życie ubraniom, w których już nie chodzisz - Vanish & Biedronka

05 września

Czy wiecie, że wyprodukowanie jednej koszulki pochłania 2 500 litrów wody?! Kupując kolejną nową rzecz warto zastanowić się czy naprawdę jej potrzebujemy. Pozostałe ubrania będą leżały w szafie i z pewnością nie prędko po nie sięgniemy. Aby zapobiec tego typu problemom Vanish we współpracy z Biedronką rozpoczęli akcję "Daj drugie życie ubraniom, w których już nie chodzisz."

12 sierpnia ruszyła ogólnopolska zbiórka używanych ubrań, dzięki które każdy z Nas ma szanse na podarowanie drugiego życia zalegającej w szafach odzieży. Każdy 1 kg przekazanej odzieży to 1 zł wsparcia dla Fundacji Dziko, działającej na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce.

"Dzikie rzeki to życie, bezpieczeństwo i czysta woda. Dzikie rzeki, w przeciwieństwie do uregulowanych pomagają zmniejszyć skutki suszy, bo dzieki starorzeczom, rozlewiskom, mokradłom i bogatej roślinności, dłużej zatrzymują wodę niż rzeki uregulowane. Zmniejszają skutki powodzi, bo jak gąbka potrafią przyjąć nadmiar wody. Jeśli dodamy do tego zdolność do samooczyszczania okaże się, że pod nosem płynie nam czyste złoto. Ale to złoto samo się nie ochroni. Dlatego jako Fundacja Dziko, będziemy walczyć o zachowanie dzikich rzek i edukować na temat ich niesamowicie pozytywnego wpływu na nasze życie" - Łukasz Długowski, Prezes Fundacji.

Niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania można przynieść do 8 września 2021 roku do jednego z 500 biorących udział w akcji sklepu sieci Biedronka w całej Polsce i wrzucić do specjalnie oznakowanego, różowego kontenera z logo Vanish. 

Podczas zbiórki można oddać przede wszystkim niepotrzebne, ale w dobrym stanie i czyste ubrania - damskie, męskie i dziecięce, a także tekstylia domowe np. obrusy, pościele czy zasłony. Wszystkie rzeczy poddane zostaną segregacji - odzież spełniająca warunki regulaminu zostanie wprowadzona na rynek dóbr z drugiego obiegu lub poddana recyklingowi. To już kolejna inicjatywa, w której wspomniane marki łączą siły, aby propagować świadome decyzje zakupowe oraz proekologiczne postawy.  


Zobacz również

0 komentarze

Pisząc komentarz na blogu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.

Facebook

Instagram